fredag 25 januari 2013

Värdefull ögonblick i vardagen



Idag hade jag ledig, och beslutade att ta min lilla dotter för första gång till biblioteket. Jag vet att hon har varit där förut med sin förskola, men de var där för att se et teater pjäs. Väl, hon verkligen älskar böcker och det var som att gå till godisbutiken för henne! Hon är en mycket exakt liten 2 ½ åring som inte bara plockar upp någon bok, utan hon tittade på ungefär 15 stycken innan hon valde en och satte sig på soffan i barn avdelningen och började "läsa".

Jag var dock där för att leta efter två typer av böcker, en för att motivera min lilla runt mat och en annan bok som rekommenderades av en vän. Medans jag tittar genom djungeln av böcker hör jag min lilla säga "en, två, tre ....... ooooo apa ......... fyra ....."

Dem små stunder i livet älskar jag, där du får det största leende, och den lilla kittlingen i magen. Jag kallar det kärlek. Det finns så många olika typer av kärlek, men låt mig säga er, kärleken till ditt barn är en ovärderlig känsla.


Vi läste några böcker medan vi var där, lånade ut 4 av dem, och råkade träffa min syster där, så vi åt lite lunch tillsammans efteråt.  


Allt i allt en mycket trevlig dag och vem sa att det behöver kosta något att ha kul med dina barn. Nästa gång ge biblioteket ett försök! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar